מקלות ממתכת

אוקסימורון קטן. הקוריאנים אוכלים עם מקלות אכילה ממתכת. לא ברור לי לגמרי למה. כנראה שהמקלות המתכלים פחות ידידותיים לסביבה, ואת אלו אפשר לשטוף ולהתאים לשימוש אין סופי.

 בכל ארוחה המקלות מחכים בקופסא קטנה בצד השולחן, והסועד שולף לעצמו זוג. עוד דבר מעניין, את האורז מקובל לאכול בכף, ולא נהוג להחזיק את קערת האורז ביד אחת כדי לקרב אותה לפה כמו שהתרגלנו לעשות ביפן.
הקוריאנים אומרים שהיפנים הם חסרי תרבות כשהם עושים זאת, והיפנים אומרים שהקוריאנים מרושלים כי בצורה הזו הם מפילים אוכל לשולחן. אני מעדיף את השיטה היפנית. 





בתחילת הארוחה (כל ארוחה) מקבלים מיד כוס מים קרים, עוד לפני שמגישים תפריט ושואלים אותך מה אתה רוצה. באף מסעדה עד היום לא שאלו אותנו מה אנחנו רוצים לשתות, וכמעט תמיד התפקנו במים שהוגשו. בארץ בעלי המסעדות חותכים רווח נאה רק מדחיפה השתיה הממותקת שיכולה בקלות להקפיץ את מחיר הארוחה בעשרות אחוזים.



בקוריאה לא משאירים טיפים. לא לנהג מונית, לא לספרים, אנשי המלון וכמובן שלא במסעדות. הם גאים מאד בעבודה שלהם, ובעלי מוסר שירות גבוה. השארת טיפ היא סוג של עלבון שמרמז שהשירות היה כל כך רע, שנאלצת לשלם כדי לקבל יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה