ארוחה בודהיסטית

מתחת למלון, בשכונה רגועה של בתי תה וחנויות אומנות, בתוך סבך של סימטאות צרות בין הבתים, התחבאה מסעדה קסומה ששמרנו ליום האחרון.
Sanchom היא מסעדה ייחודית ושונה בנוף הקולינרי של דרום קוריאה. היא מגישה אוכל הרים בודהיסטי שמציית לכמה חוקים נוקשים, שהחשובים בהם - איסור על אכילת בשר מכל סוג, ובישול בצל ופלפלים חריפים. למרות נקודת הפתיחה הבעייתית מצאנו את עצמנו בליבה של אחת הסעודות המעניינות והטובות בטיול.
המקום עצמו בנוי כמקדש עץ קטן ובכניסה אליו נפרדנו מהנעלים ועברנו להתהלך בגרביים. במסלול אל חדר האוכל נאלצנו לקפץ בין סלעים שהונחו לאורך השביל כדי שלא נגע ברצפה. התיישבנו במבנה עץ מסורתי, והתמקמנו בקושי סביב שולחן עץ בגובה 30 ס"מ. זה לא היה נוח, אבל רצף המנות שהגיע אחר כך כיפר על הכל.
למסעדה אין תפריט אלא סט שלם של ארוחת טעימות משותפת לכל השולחן. המארחת הגיעה כמה פעמים, ובכל פעם פרסה על השולחן סט צלוחיות, קומקומים עם תה נהדר, מרקים שונים, שיכר תפוחים היסטרי והפתעות נוספות. 
רציתי לפרט על כל מנה ומנה, ולנסות להסביר לאילו טעמים חדשים ובלתי מוכרים אפשר להגיע תוך התבססות על שורשים, עלים, פטריות וירקות. אבל רובם של הדברים היו כל כך זרים ולא מוכרים שלא הצלחנו לשחזר מה אכלנו, וכל נסיון להעביר את החוויה עשוי רק לפגום בשלמותה.
כמו רוב הפוסטים, אני אתן לתמונות לספר את הסיפור.















3 תגובות: