מסעותיה של ג’ג’ו – תולעת דרום קוריאנית

בטיול באחת משמורות הטבע של האי Jeju עברנו מתחת לעץ תות, שורץ בזחלים יפייפים, אחד מהם הציץ עלינו מראשו של עמוד קטן, ונעצרנו לצלם אותו.
הענקו לו את השם ג’ג’ו, השם שבו קראנו לכל דבר שפגשנו על האי מלבד זקנות מקורזלות. נפרדנו לשלום, נכנסו לרכב והמשכנו בנסיעה ליעד הבא.

קילומטרים רבים משם, מיקי גילה תולעת ג’ג’ו שנאחזה במעיל שלו. רוקנו בקבוק שתיה, ושמרנו בתוכו את הזחל עד שעצרנו ביעד הבא, ושחררנו אותו על שיח ליד חוף הים.

משם הטיול המשיך כרגיל, קצת מקדש, קצת sea-side, קצת בית תה, קצת ארוחה עם לא קצת קערות, וארזנו את עצמנו לנסיעה אל שדה התעופה, בחזרה לסיאול.
באמצע בטיסה הסיפור חזר על עצמו, ומיקי מצא זחל נוסף על אותו מעיל. הם ממש צנחו עלינו מהעץ.
הפעם אין בקבוקים, אין שיח קרוב, אנחנו רחוקים מאות קילומטרים מאיזו הגידול שלהם, ומוצאים את עצמנו עושים בייביסיטר במטוס לתולעת פיצפונת בגודל סיכה. כל כך קטנה שהדרך היחידה לשמור עליה היתה למקם אותה על דופן הדף של שקית ההקאה.

כשנחתנו הסתובבנו בשדה עד שמצאנו אדנית ירוקה ומטופחת שתהיה בית ראוי לתולעת. מיקי שחרר אותה על עלה גדול ושם נפרדנו לשלום. היא חזרה לעיסוקה כאילו חיה שם מאז ומעולם, ואנחנו הלכנו לשתות קפה בסיאול.
יכול להיות שגרמנו לתאונת שרשרת אקולוגית והשמדנו יבולים שלמים של כרוב בסיאול, אבל ג’ג’ו הקטנה הרוויחה טיסה בשמי הארץ וסיפור מסע מדהים שהיא בוודאי תעביר הלאה לגלמים שיוולדו בטרמינל 3 באינצ’און. זה שווה הכל :)